2015. április 4., szombat

Vajon meddig tart még az "átverős" reklámok kora? Épp a napokban olvastam, hogy a legnagyobb növekedést a reklámpiacon a mobilos hirdetések területén tapasztalták, holott a hirdetők egy hirdetésre jutó költsége ill. a felületek bevétele csökken.

Ezek szerint egyre izzadósabban, egyre kisebb sikerességgel, de mégis működik ez a sok idegesítő, gyakran még nyelvtanilag is hibás, nyilvánvalóan gagyi mobilreklám? Sajnos még egyébként minőségi appokban is.


Ez volt egy időben a weben is, de mára úgy látom eléggé kikoptak az átbaszások. (Hacsak nem valami warez vagy pornó oldalra téved az ember.) Megismerték a userek a "trükköket", már nem lehet velük eljátszani.  De elég lenne egy másik platform, hogy újra megegyék?

Nem is tudom mikor találkoztam utoljára rendes minőségi reklámmal. Még rendes minőségi appokból is csak a szar folyik:
  • Vírusod van! - Eltávolítás
  • 31% szemét a memóriában! - Takarítás
  • Lassú a telefonod? - Turbó mód
  • vagy a legutóbbi és legaljasabb, a Facebook fejlécét egy-az-egyben lemásoló reklámbanner, ami azt jelzi hogy üzenetem jött. Egészen pontosan mintha üzenetem jött volna.



Még ott sem tart a "szakma" hogy ezeket betiltsa? Appokat már el tudunk bírálni, reklámokat nem sikerül? Képmutatás. Illetve nem érdeke a szereplőknek.

Szerintem ezek csak a pénzlehúzásról szólnak, még a google részéről is (admob). Mi értelme van ha egy appban ugyanaz a 3 reklám cserélődik hosszú hónapokig.... igen, már a 4 ezrelékes kattintási aránynak is örülnek a hirdetők (tapasztaltam, amikor még hirdetni próbáltam).

A sokszor emlegetett 18-49-es korosztályban NINCS olyan ismerősöm, aki ezeket megenné. És tényleg, mennyire érték az a hirdető számára, ha pl. a nem elég tapasztalt édesanyám, vagy az unokahúgom rákattint egy ilyen átbaszós reklámra? Igen, esetleg letölt valami szart a telefonjára, de meg úgysem veszi. Én meg takaríthatok rendszeresen...

Egyszerűen nem értem hogy lesz ebből tényleg valós és nem csak gondolt/remélt pénz a hirdetőnek is. A hirdetési rendszernek lesz 4 ezrelékre kattintása és bevétele is igen, de vásárlás csak további 1 ezrelékből. Avagy ha árulok valamit amin 1$ hasznom van, akkor legfeljebb 0.1 centet (magyarul kb. 26 fillért!!!!) érdemes fizetnem egy kattintásért, vagyis négymilliomod $-t ér egy megjelenés. És közben meg jönnek a mailek, hogy már 1 centért is megjelenhetek. Még ez is 4000x-es lehúzás!!! És ez csak erről szól! Csak az ad network jár jól. Sem a hirdető, sem a fejlesztő!

Nagyobb lufi ez mint a dotcom lufi volt.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése